torsdag, december 31, 2009

Efterrättskocken

Till kvällens middag är det jag som står för efterrätten. Inget påtvingat jag har själv erbjudit mig, men den här gången fick jag lite hjälp med idén. Kicki kläckte idén om att göra Pavlova och den köpte jag :) Så igår, innan jag gick och la mig, vispades äggvitor, socker och ättiksprit, formades till portionspavlovor och ställdes in i ugnen. Sen stänger man av ugnen och går glatt och lägger sig...
...och imorse var mina fina pavlovor färdiga. Bra recept!!
Till kvällen ska dessa toppas med vispad grädde och blåbär.
Så får jag hoppas att det går hem i familjen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De var jättegoda!
Det är bra att ha en efterrättskock, nu saknas bara resten av tjänstefolket:
husan, städhjälpen - - -
Kicki

The Primetime family sa...

Ah va smaskiga dom ser ut! Gott Nytt Ar! towe.