tisdag, december 01, 2009

♦ 1 ♦

Så är det då (till sist) december och första luckan i kalendern ska öppnas. Jag frågade ju för ett tag sen här om jag skulle ha en kalender och vad den i så fall skulle innehålla. Det alternativ jag gillade bäst var... julgodisrecept. Fast det kan nog komma lite andra julrecept med.
Mitt första julgodisrecept blir det som fick mig att börja göra julgodis.
.
Ischoklad
.
200 g mörk choklad
100 g kokosfett
.
Hacka chokladen i mindre bitar. Smält choklad och kokosfett och häll upp i ischokladformar. Ställ formarna kallt tills de stelnar.
.
Här är ett recept som inte är så precist. Det går att variera mängderna lite och man kan byta till en smaksatt choklad. Det är bara att prova sig fram till vad man gillar bäst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

- och om ska göra det riktigt lätt för sig, så använder man en såspipett och suger upp den flutande ischokladen för att sedan enkelt få den i formarna. Det går helt utan spill.
Kicki

Mikaela sa...

Precis vad jag behöver, lite inspiration för att dra igång lite julgodis.