söndag, december 21, 2008

Julgodis

Imorgon ska jag göra julgodis. Jag har inte kommit igång med det än för i år, vilket ju är ovanligt. Så planen för årets godis är:
  • Rocky Road -klart
  • Blodgrapekolor -nästan klart, ... Nu är det helklart!
  • Hallontryffel -klart, men jag vet inte hur de blev
  • Cappucinotryffel -klart
  • Mozartkulor -klart
  • eventuellt Minttryffel -klart, smaksatta med äkta Malmönmynta
  • Wienernougat -fast den tog Kicki hand om att göra i år

Sen får vi väl se om någon annan idé dyker upp under jobbet...

Imorgon kväll ska Kicki och jag ge oss på att baka mandelmusslor också. Det har jag aldrig gjort förut så det kan bli spännande.

3 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Åsa!Vilka fantastiska kort du kan göra!!!!Helt otroliga!För att inte tala om dina dekorerade pepparkakor, mina barn är mäkta imponerade men de undrar tyvärr varför inte jag gör såna..!

Anonym sa...

Mandelmusslor - klart (och det gick väldigt lätt!) Bra recept!
N.... Chokladbollar kvar att rulla, men det går fort.
Sill - klar
Gravlax - klar
Skinka - klar - ska griljeras i kväll
Jobbet - klart!!
Hem och städa så det blir jul, nå'n gång!

Kicki

Åsa sa...

Ja, jul vill vi ha!
...och få provsmaka alla godsaker...