söndag, december 21, 2008

**18**

Sanna lögner av Nora Roberts
Julia Summers jobbar med att skriva biografier om kända personer. Nu har en av Hollywoods största stjärnor, Eve Benedict, anlitat henne. Nu tar Julia sin son och flyttar in i Eves gästhus för att börja göra bakgrundsarbetet för biografin. Hon har många att intervjua för att få fram sanningen om Eves skandalomsusade liv.
Det visar sig snart att det är många som är ytterst angelägna om att boken inte ska skrivas.
Dessutom bär Eve på en hemlighet som kan bli ödesdiger för Julia.
Det här var en spännande och läsvärd bok.
Ett Anna Griffin inspirerat kort
Här har jag använt ett ljusgrått grund kort.
På ett vitt papper har jag tryckt den stora blomstämpeln. Jag använde en mattljusrosa dyna till den. Jag skar sedan ut trycket och limmade fast det mitt på kortet.
Sedan var det "kortets skärp". Jag tog en vit pappersremsa som är långt nog att nå runt hela kortet och en bit omlott. På remsan har jag tryckt bård stämpeln flera gånger i följd. Färgen jag använt är en matt grå. Remsan har jag sedan vikt runt kortet och limmat ihop på den överlappande biten. Till sist har jag knutit det silvriga siden bandet runt remsan.

Inga kommentarer: