torsdag, december 04, 2008

**4**

I samlarens spår av Jeffery Deaver
Det här är den första boken i Lincoln Rhyme-serien. Lincoln Rhyme har varit chef vid kriminaltekniska enheten tills en olycka helförlamade honom. Nu dras han åter in i en polisutredning där hans expertis behövs. Han kan inte längre själv undersöka brottsplatser utan tar hjälp av unga polisassistenten Amelia Sachs. Hon visar sig ha en känsla för brottsplatsundersökningar som Lincoln uppskattar.
I den här boken utmanas de av en seriemördare som arrangerar sina brott så att bara Lincoln ska kunna lösa dem. Licoln och Amelia får kämpa mot klockan för att försöka rädda oskyldiga offer.
Jag gillar Deavers stil att skriva. Böckerna är spännande och man får som läsare följa arbetet som brottsplatsundersökare gör.

Ett kort med sommarkänsla.
Det här kortet vann jag en tävling med förra sommaren och det är enkelt att göra.
Jag har tagit ett ljusgrönt kort. Texten jag satt på kortet är klistermärken och med dem blandade jag färgerna. Även här kan det vara en idé att prova hur man vill ha dem innan man klistrar.
Jordgubben har jag stämplat ett antal gånger med rött. Några har jag sedan färglagt med rött. Till sist har jag tryckt med en Watermarkdyna över hela jordgubbarna och embossat dem med Clear. Jordgubbarna är monterade på strået, som är ett riktigt grässtrå, med 3D-kuddar.
Det är roligt att kunna använda lite ovanliga saker, ex grässtrån, när man gör kort.
Det är väl bara vår fantasi som hindrar oss, så släpp lös den!

Inga kommentarer: