tisdag, december 23, 2008

**23**

Kokböcker
Kokböcker hör definitivt till mina favoriter och jag äger en hel hög. Jag tycker att det är jätteroligt att sitta och bläddra i kokböcker, antingen för att hitta ett speciellt recept eller för att få inspiration till någon egen skapelse. Jag är dock av övertygelsen att kokböcker ska innehålla bilder av maten.
Just den här, A piece of cake av Leila Lindholm, är helt underbar. Man vill prova allt, eller nästan i alla fall. Rocky Roadreceptet finns ju med här till exempel.

Ännu ett av årets julkort
(hoppas de har hunnit fram vid det här laget)
Här är ett till kort som inte är så komplicerat men fint. Jag har använt ett grönt grund kort. På ett vinrött papper har jag tryckt God Julstämpeln med guld färg och embossat med Guld. Det vinröda pappret har jag sedan limmat fast på ett julmönstrat papper och skurit ut en stor ruta. Den har jag sedan limmat fast på det gröna kortet.

Inga kommentarer: