onsdag, december 03, 2008

**3**

Pay it forward av Catherine Ryan Hyde.
"Tänk om mitt projekt kunde förändra världen, skulle inte det vara coolt".
Boken handlar om tolvåriga Trevor. Han, som resten av sin klass, får som extra uppgift av en lärare att tänka ut något som kan förbättra världen och prova det. Trevors idé är att göra en god gärning för tre personer. De personerna är inte tillåtna att "betala tillbaka" utan ska istället "betala framåt", dvs göra en god gärning för tre nya personer.
Han sätter igång med att testa sin idé.
Boken var rörande och mycket tankeväckande.
Ännu ett relativt enkelt kort.
Här har jag klippt små rutor av olika mönstrade papper. Rutorna behöver inte vara precis lika stora. Sedan har jag limmat fast dem på kortet, vända åt lite olika håll. Det kan vara en idé att lägga ut rutorna och prova "mönstret" först.
På det här kortet har jag till sist dekorerat med en mörkrosa blombrads och en stor pappersblomma, som är fäst med 3D-kuddar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad snyggt det blev!
Har du samlat riktigt bra idéer till på söndag? Jag tänkte att det var dags för julkorten då, vad sägs?
Kicki

Åsa sa...

Det blir toppen!
...och nån idé ska jag väl kunna komma på...