fredag, december 05, 2008

**5**

It could happen to you av Isla Dewar
Rowan har alltid velat resa. Hon lämnade inte den lilla stan i Skottland där hon växte upp, hon flydde. Nu är hon en van storstadsbo och den stora resan verkar nära.
Men när hon börjar packa måste hon göra plats för ett mycket oväntat föremål. Och resan styr inte mot några exotiska mål utan tillbaka till Skottland.
Är det trots allt här hon kan hitta det hon letar efter?
Boken är trevlig läsning som gör att man mår bra.
Här har jag börjat med ett helvitt kort. På kortet har jag stämplat grattis i lila och embossat med Clear. Sedan har jag gjort en ny framsida till kortet. På vitt papper har jag mätt upp hur stort kortet är och markerat var luckan ska vara för att passa med texten.
På den nya framsidan har jag stämplat blommorna i lila och embossat dem med Wood Voilet. Framsidan är sedan färglagd med Chalks, torra kalkfärger. Chalks får man lägga på tills man blir nöjd med tonen. När jag hade färglagt klart skar jag ut den nya framsidan, så att den är exakt samma storlek som kortet.
Sedan har jag försiktigt skurit upp luckan, men lämnat sidorna så att luckan kan stängas. Den nya framsidan limmas sen fast på kortets framsida.
Till sist har jag knutit ett organzaband 2 varv runt kortet och fäst det på ett ställa med en snöflingebrad.

Inga kommentarer: