söndag, december 07, 2008

**7**

Sagan om Ringen av JRR Tolkien
Det här är första delen i Härskarringen (om någon missat det). Här träffar vi hoben Frodo och hans vänner. Boken börjar med fest och gläde hos hoberna. Men under utan göms en hemlighet som inte bara hotar hobernas värld utan allt gott. Härskarringen måste föras bort och förstöras innan den onde trollkarlen Sauron kan få tag i den.
Det är en fantastiskt spännande trilogi om kampen mellan gott och ont.
Jag skulle gärna läsa den nya översättningen som kom för några år sen, men det har inte blivit av än.
Idag ska Kicki och jag starta julkortsfabriken så här kommer lite inspiration.
Här har jag använt 2 stora skumgummi stämplar. Man kan lätt tro att de mesta är till för barn att "kladda" med men jag tyckte att att man kunde göra fina enkla kort med dem.
Ängeln har jag tryckt med lila färg och sedan embossat med Wood Violet. Jag har sedan tryckt God jul i silver på ett lila papper och monterat påkortet med 3D-kuddar.
Snögubben är tryckt med vit färg och embossat med heltäckande Vitt. God jul är sedan tryckt i vitt direkt på kortet.

Inga kommentarer: