söndag, december 14, 2008

**13**

The snow falcon av Stuart Harrison
I en liten kanadensisk stad försöker Susan Baker och hennes son samla ihop sina liv efter att Susans man har dött. Tillbaka till stan flyttar Michael Somers och sätter Susans invanda värld i förändring. Kan hon lita på Michael när det gäller hennes son? Samtidigt ser hon hur han ömsint vårdar en falk som skadats av en jägare. Men vad är egentligen Michaels historia?
Här har jag använt mig av ett vitt grund kort.
På ett (annat) vitt papper har jag tryckt blommorna med Watermark i en hjärtform. Sedan har jag färglagt blommorna med Chalks, torra kalkfärger. Först har jag färgat mitten av blomman med vit kalkfärg. Jag har tagit en mörkare lila färg utifrån och en rosa inifrån. När jag var nöjd med blommornas färg har jag även färglagt runt med svagt rosa/lila.
Efter färgläggningen har jag tryckt några blommor till med Watermark och sedan embossat den med Clear.
Grattis har jag tryckt och embossat med vitt på ett rosa papper. Det pappret har jag sedan monterat på ett vitt och ett lila papper med 3D-kuddar, för att få till rameffekten. Jag har även fäst det på kortet med 3D-kuddar.

Inga kommentarer: