tisdag, december 23, 2008

**24**

Vad annars till julafton?!
A Christmas Carol av Charles Dickens
Det här är berättelsen om Mr Scrooge, en framgångsrik affärsman som ser julen som slöseri med tid och pengar. Han förstår inte varför alla runt omkring tycker att man ska vara givmild vid jul eller varför hans anställde vill ha en dag ledigt. Men så en julaftonskväll kommer hans (döde) kompanjons spöke på besök för att varna honom. Han kommer under natten att hemsökas av 3 andar som ska försöka ändra hans liv.
Den här boken har jag varit med att sätta upp som julspel i skolan vid 2 tillfällen. Första gången vi skulle sätta upp den fick vi översätta manuset ifrån engelska och korta ner det till lagom längd. Så det känns som om jag kan (iaf delar av boken) väldigt bra. Men det är en härlig historia om hur en man ändrar sitt sätt att se på julen och till viss del sin omgivning.
Här började jag med ett vitt grundkort. Direkt på det kortet har jag tryckt God Julstämpeln med guldfärg och embossat med Guld.
Sen tog jag en remsa med grönt (grågrönt) papper och tryckte flickan med hjärtgirlangen 2 gånger bredvid varandra. Jag använde guldfärg och Guld embossing även här. Sedan limmade jag fast remsan på grundkortet. Till sist fyllde jag i hjärtana med rött glitterlim.

Det här var sista luckan i min kalender.
Hoppas att någon har där ute har gillat den eller fått ut något av den.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja tack, det har varit kul att följa. God jul!

Åsa sa...

Det var roligt att läsa. God Jul!