tisdag, maj 05, 2015

Behandling eller inte...

Den här veckan är det dags för nästa behandling, som vanligt föregås det av blodprov och läkarkontakt (denna gång per telefon). Så igår tog de blod och sen ringde läkaren. Han tyckte inte att jag skulle må så pass dåligt som jag gjort de senaste veckorna utan tyckte att jag borde känna någon nytta av cellgifterna. Så har inte jag tänkt på det tidigare utan utgått ifrån att man får ta biverkningarna och sen när man slutar med behandlingarna så kommer man må bättre. 

Men det var inte läkarens syn på det. Istället för behandlingen ville han att vi ska göra utvärderingen (scan och läkarbesök) tidigare för att se vad som pågår. Risken är väl att även detta cellgift slutat göra någon nytta och att jag måste få nån annan behandling. 
Nu ska det göras en datortomografi på lördag och på måndag får jag (vi, för jag går inte själv) träffa läkaren. Det känns ju oroligt men bra att ändå kunna få svar och kanske en ny plan så pass snabbt. 

Sen tycker jag att det känns j-drigt orättvist om behandlingarna inte funkar på mig. Det känns som jag får stå ut med rätt mycket utan att få så mycket tillbaka. 

Inga kommentarer: