måndag, maj 11, 2015

Dagens besked

Idag har jag varit på läkarbesök för att få svaren på datortomografin och få veta hur vi ska gå vidare. Tyvärr var det inga bra besked, cancer sprider sig igen. Det kan nog vara så att en del av de biverkningar jag mått dåligt av de senaste veckorna i själva verket är sjukdomen. Det här var ju riktigt tungt att höra och jag har varit väldigt ledsen resten av dagen, vilket ju knappast är konstigt. 

Så vad händer härnäst... Jo nästa vecka påbörjar jag behandling med ett nytt cellgift. Dessutom ska jag få strålning mot cancern i bröstbenet, dvs där det växt mycket och det jag har ont av. Men det var ca 2 veckors väntetid till strålningen. 

Allt det här känns ju oroligt, även om jag litar på att läkarna gör sitt bästa för mig. Så nu är det väl bara att hoppas att det här är behandlingen som vänder läget. 

Inga kommentarer: