söndag, maj 09, 2010

bakdag, del 2

På jobbet är vi ett gäng som går en mattekurs. Vi träffas en gång i månaden (ungefär) och jobbar med matte, föreläsning, diskussioner, i 3 timmar. För att vi ska orka ända till slutet så är en ansvarig för att ta med fika varje gång. På tisdag är det min tur. Så idag ställde jag mig och bakade chokladbiskvier till alla på kursen. Jag har velat prova på att baka biskvier ett tag och fick jag min chans. Det är ju lite pilligt jobb- först ska man baka bottnarna, sen fixa smeten och till sist doppa i choklad. Men det var kul jobb och jag kan definitivt tänka mig att göra det flera gånger. Goda blev de också ;)

7 kommentarer:

Sexorna sa...

Hej! Det ser helt superdupersmaskigt ut!! Synd att man inte går mattekursen. Kan inte vi som pratar svenska få komma in och snylta lite...? :)
/Charlotte

Åsa sa...

Du kan ju få smaka, istället för födelsedagstårta. :)

Sexorna sa...

Mmmmm, de var såååå goda!!!

The Primetime family sa...

Oj, dom ser smaskiga ut! Var det svart? Maste testa att baka beskvier nan gang. Sa gott! towe.

Åsa sa...

Towe- det var inte alls svårt. Det är ju lite pyssligt, med 3 olika steg och så måste biskvierna stå ett tag emellan (för att svalna eller stelna) stegen. Så min bedömning är; inte svårt men det tar tid.
Så det är bara att sätta igång!
Jag kommer definitivt baka dessa igen.

Anonym sa...

De där är ju de godaste jag vet! Vad länge sen jag gjorde de nu men de är värt allt jobb. Kram

Lillnea sa...

Jag älskar biskvier men har aldrig provat på att göra egna. Nu blev jag inspirerad :)