torsdag, februari 04, 2010

värk

Imorse vaknade jag (eller väcktes kändes det som) vid fem tiden av att jag hade riktigt ont o magen, nja typ höger ljumsktrakt. Det tog en stund, och en värktablett, att få det att sluta göra akut ont och att somna om. Nu är det väl "bara" mensvärk men jag börjar ju genast misstänka att cystan har växt eller att något annat tillkommit. Allt detta eftersom det gör ont på det ställe jag förknippar med endometriosen....
Det var ju inge vidare start på dagen men gav mig en utmärkt ursäkt att spendera hela eftermiddagen under en filt på soffan. Det finns alltid nåt positivt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ajdå, de lät inte bra...

Jag har själv inte endometrios o vet inte hur ont det kan göra, men jag vet att det finns en förening man kan gå med i för stöd o info. http://www.endometriosforeningen.com/
heter hemsidan.

Krya på dig!

Åsa sa...

Tack för omtanken!
Det är mycket bättre idag så nu kan man njuta av lite helg.