söndag, juni 15, 2008

Endometrios

Jo, jag har ju endometrios och fick min diagnos för snart ett och ett halvt år sen. I mitt fall har sjukdomen lett till att jag fick opereras för första gången. Det visade sig att jag hade en 10x15 cm stor cysta på en äggstocken. Efter det har jag behandlats för att inte nya cystor ska uppstå och jag mår för det mesta helt okej.
Det här är ju en sjukdom som är rätt okänd och som man inte hör så mycket om. Därför tycker jag att det är jättebra varje gång det kommer fram information om sjukdomen eller andra som drabbats. Allt sånt kan ju leda till att fler kan få sin diagnos tidigare.
Här är två artiklar jag hittade idag;
Mensvärken var dold sjukdom
Viktigt med rätt kost och träning
Man kan kanske lära sig nåt nytt!

Och till alla er andra där ute med "endo"
Kämpa på och ni är inte ensamma! Kram ♥

Inga kommentarer: