torsdag, juni 26, 2008

boktips?


Idag läste jag ut Play Dirty av Sandra Brown. Boken handlade om Griff som just kommit ut efter 5 år i fängelse. Hela hans gamla liv, som stor stjärna inom amerikans fotboll, är borta och han måste nu starta om.
Direkt efter han kommit ut träffar han en excentrisk man och hans fru och får ett mycket udda erbjudande av dem.
Jag brukar tycka att S. Brown skriver lättlästa men spännande böcker men i det här fallet kändes det inte som om historien "lyfte" förrän möjligen de sista kapitlen. Den beskrevs som så spännande på baksidan (visst det är reklam) men det tog mer än halva boken innan det började ens likna nåt. Så boktips... nej inte denna gång.

5 kommentarer:

Mikaela sa...

Har du läst den hemliga historien av Donna Tartt? Annars tar jag med mig den i sommar för den måste du läsa.

Mikaela sa...

Hmmm..snattar ni sockerärtor, ja ja....där ser man....

Mikaela sa...

Åh ni har vattnat också, då är det heeeeelt okej att käka sockerärtor :-)

Åsa sa...

Nej jag har inte läst "Den hemliga historien" men jag har den så jag får väl lägga den till listan....

Mikaela sa...

JA du måste läsa den, det är ett krav från min sida, den är såååå bra, läs på studs.