torsdag, augusti 16, 2007

En lista...

Hittade en lista på någon blogg jag passerade nyligen och tänkte att det kunde ju vara ett sätt att avslöja lite mer om mig själv så här i början.

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
På min vanliga nyckelknippa sitter det nog 6 st nycklar, men sen har jag ju jobbnycklarna, förrådsnycklarna, cykelnycklarna osv….

Vilken svordom använder du mest?
Kan tänka mig att det är fan. Men som många försöker jag låta bli.

Äger du en iPod?
Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
En står på 5.30 och en på 6.40 (i alla fall imorse). Jag erkänner- jag är en ”snoosare”!

Hur många resväskor äger du?
En resväska- en liten en.

Var köper du dina matvaror ifrån?
Coop forum oftast. Det är närmast men ibland blir det andra ställen.

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Ta bilden, fast jag är ingen mästerfotograf direkt.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Pirates 3, tror jag. Blir inte så många biobesök på sommaren.

Har någon av dina vänner barn?
Ja

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
Köpa… ja min lägenhet (ifrån banken alltså). Fast förmodligen skulle man köpa något helt annat, om det verkligen hände, något så där alldeles onödigt som man bara vill ha.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Jag själv och alldeles säkert någon annan med.

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Förmodligen ingenting, för jag brukar vara noga med att ta ur skivorna. Men de skivor som spelats mest de senaste dagarna är Ted Gärdestads samlingsskiva.

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Mjölk

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Inte än.

Använder du huvtröjor?
Absolut

Kan du vissla?
Ja visst, men inte särskilt bra.

Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Inte vad jag minns.

Vem var den senaste som ringde dig?
Hem- min mamma. Mobilen- min pappa.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Säkert, men jag vill nog inte veta vad som sägs.

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja… jag minns ”Det var en gång”-serien och en del annat.

Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen. Jag kan nog någon/några repliker ur filmer men långt ifrån alla.

Äger du några band-t-shirts?
Hmmm nej.

När flög du senast?
I februari när jag hälsade på kompisar i Tyskland.

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Just nu 3, de andra 2 har fått flytta ut i vardagsrummet eftersom jag ska måla en vägg.

Läser du för skojs skull?
Absolut!!

Pratar du några andra språk?
Japp- engelska klarar jag mig fint på.

Diskar du din egen disk?
Ingen annan kommer göra det.

Har du gråtit offentligt?
Ja då både en och två gånger. Har ingen kontroll över tårarna ibland.

Har du en stationär dator eller en laptop?
Laptop.

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Jo det gör man väl.

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Vet inte riktigt. Jag har ibland funderat på en tatuering men det har inte blivit av, så det är kanske inte meningen.

Kan du kasta macka?
Japp.

Skulle du någonsin kunna tänka dig att dejta någon med mycket tatueringar?
Nej, för mycket tatueringar är inte snyggt.

Har du en blogg?
Från och med nu så…

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Matte, tror jag.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor, intelligens

Gillar du din boendesituation?
Absolut.

Vilken är din favoritfrukt?
Va, får jag bara välja en… just nu är det nog apelsin.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Ja och nej.

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
35 blir jag nästa gång.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, det är jag. Samtidigt gör jag säkert fel själv.

Vem var den senaste personen som gjorde dig arg?
Kommer inte ihåg.

Gillar du senap?
Ja

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Ja, det skulle jag kunna tänka mig.

Sover du på sida, mage eller rygg?
Ja!!

Har du någonsin köpt något från eBay?
Nej.

Tycker du om att krama folk?
Absolut.

Skulle du säga att du är trendig?
Nej, det vill jag inte påstå. Inte så att jag är helt hopplös men…

Äger du en digitalkamera?
Ja

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Jag skulle nog tacka nej.

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Yoda

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Det händer nog ibland men jag kan inte komma ihåg någon särskild titel.

Tycker du att du är attraktiv?
Nej, oftast inte.

Vad är du allergisk mot?
Ingenting, vad jag vet.

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Verkligen inte.

Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
”det hållet.” Spännande eller hur? Boken är ”Det tolfte kortet” av Jeffery Deaver och den är spännande.

Vad har du på dig?
Linne, t-shirt och träningsbyxor.

Vad var den senaste musik du lyssnade på?
Morgonradio när jag gick till jobbet i morse.

Så, blev man någe klokare av det där...?

Inga kommentarer: