fredag, augusti 17, 2007

Boktips


Jag gillar att läsa och har alltid minst en bok igång, ganska ofta flera samtidigt. Särskilt under sommaren plöjer jag igenom så många böcker jag bara kan. Den senaste jag läste ut var

"Det tolfte kortet" av Jeffrey Deaver. Det är en deckare i serien om Lincoln Rhyme, ett namn kanske några känner igen ifrån "I samlarens spår" (bok och film). Lincoln Rhyme arbetade med brottsplatsundersökning före sin olycka och har fortsatt att hjälpa polisen med att lösa brott genom att undersöka brottplatserna- nu med hjälp av sin partner Amelia Sachs.


Boken börjar med att en ung flicka blir överfallen på biblioteket, när hon forskar om en gammal släkting. Gärningsmannen lämnar bland annat efter sig tarotkortet "den hängde"....


Spännande läsning, tyckte jag.

Inga kommentarer: