torsdag, augusti 21, 2008

sommarläsning

Vi har haft en sommarlästävling med barnen på jobbet. Det handlade om att kunna gissa hur många böcker vi tillsammans kunde läsa under sommaren. Ca 50 barn + 3 fröknar hann med 379 böcker. Rätt bra tycker jag!
Mitt bidrag var: 11 böcker eller 4733 sidor

Jag har sedan juni 2002 skrivit upp alla böcker jag läser ut i en liten läslogg. Imorse räknade jag efter hur "långt" jag hunnit. Och jag blev rätt förvånad...
Jag har sedan juni -02 läst 141 böcker
eller
54959 sidor!!!!
...nästan 55000 sidor... det är ju hur mycket som helst och jag som inte tycker jag läser så fort...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nej, du läser sakta men ofta!

Kicki

Anonym sa...

Fast. . . . . har du räknat med alla gånger som du läste (samma bok) för Alex?
Eller när det var bokdags med Timothy?
Det blir många böcker till!

Kicki

Åsa sa...

Nej det är bara böcker jag läst för egen del.