måndag, augusti 04, 2008

boktips

Idag har jag läst ut "The Shakespeare Secret" av J.L Carrell. Kate söks upp av sin gamla mentor och kollega Roz. Roz lämnar över ett paket och säger "om du öppnar den, måste du följa vart hän det leder".
Sedan hittas en kvinna innebränd i en teater, precis som på Shakespeares tid, en annan kvinna dränks precis som Ophelia i Hamlet. En seriemördare, som tar sina mord ur Shakespeare draman är i farten. Men varför mördar han, kan han stoppas och var för ledtrådarna Kate?

Det var en jättespännande bok med många kast hit och dit. I baksidetexten liknas boken vid "Da Vinci koden" och jag kan tänka mig att det är för att även här får man en ledtråd i taget och vet inte riktigt var det ska leda i slutändan. Dessutom tyckte jag att det här var en bok som gör att man vill läsa en del andra böcker, tex en del av Shakespeares draman men även andra.
Det här var läsning jag starkt rekommenderar!

Inga kommentarer: