onsdag, september 12, 2007

Elände

Jag måste bara säga att endometrios är ett j--a elände. (För er som inte vet så är det en kronisk sjukdom.) Jag fick min diagnos (dom) i våras och fick då också opereras, vilket gick bra. Sen dess har jag ätit medicin för att hålla endometriosen under kontroll och det har funkat så där.
Men de senaste dagarna har jag plågats av såna smärtor att "ett normalt liv" har varit svårt. Ibland under dagarna har jag ätit värktabletter som om det vore godis, vilket ju inte heller är så kul.
Jag tror att jag annars hittills har klarat mig ganska bra, om jag jämför med en del historier jag hört om att leva med "endo", men nu var det visst min tur i några dagar. Jag får bara hoppas att det ger sig snart.
..Och jag lider med alla er tjejer/kvinnor som har det värre än jag.

Inga kommentarer: