torsdag, juli 16, 2015

Blixtvisit

Med jämna mellanrum måste jag åka till Stockholm för att sjukvården (ASIH i mitt fall) ska hålla koll på mig. De behöver ta blodprov, kolla medicinering och eventuellt sätta in behandling för något som inte är riktigt bra. 

Nu har jag precis gjort en sån resa hem och jag måste säga att det gick över förväntan. Jag åkte till Stockholm i söndags och tisdag kväll var jag tillbaka på Malmön. Så skönt. Det här gick tack vare att ASIH var så på hugget och tog sina prover och gav mig de behandlingar jag behövde väldigt snabbt och smidigt. Jag är väldigt tacksam för det, eftersom jag känner att jag mår bra av att få vara på landet och det hade de tydligt lyssnat på. 

Jag vet att många klagar på sjukvården och många har rätt till det. Men jag har verkligen haft tur med att hamna rätt och träffa rätt personer. 

Inga kommentarer: