fredag, augusti 12, 2011

Väggbygge, del 2

 Torsdag lunch
Här har vi hunnit en bit till med "under" brädorna. 
 Torsdag kväll
Innan vi slutade jobba för dagen hade vi fått upp hela lagret av underliggande brädor.
 Fredag tidig eftermiddag
Nu är alla brädorna på plats och innan kvällen har de även fått ett lager grundolja. Det var några dagars svettigt jobb i solskenet. Men nu ska nog väggen hålla ett antal år.
Sen fick vi ta en paus, ett för att vi var trötta och två för att det kom några dagar med regn, innan väggen blev målad och ventilen (som här bara är ett hål) kom på plats. Men nu är det klart!

1 kommentar:

Helgi sa...

Vad snyggt!

Jag kom på en idé som jag hoppas ni tycker är bra. Skulle du vilja skriva om byggprojektet på ett byggforum? Jag kan erbjuda en liten morot.

Hör gärna av dig till mig på mejl så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi