tisdag, augusti 10, 2010

Sommarlov 2010

Ja, så här dagen innan jag ska börja jobba igen tänkte jag försöka mig på en liten summering av sommaren. Jag kan inte fatta att lovet är slut och det är jobbdags igen- var tog tiden vägen??
Men åter till tiden som gått...
.
Sommarens
  • projekt: tätat vinden och lagat luckan, byggt cykelställ, lagat kökslampan, lagt ny matta i hallen, tätat under boden, tvättat och oljat trallen, hjälpt till att lägga plattsätta en gång (och kanske nåt mer som jag glömt). Till projekten har jag inte räknat trädgårdsjobb.
  • träning: 20 joggingrundor - det var ju inte så illa, eller hur (jag är nöjd och ska nog klara av Bellmanstafetten om några veckor)
  • resor: en sväng till Lofsdalen i början av sommaren och sen efter midsommar Malmön för hela slanten :)
  • kafferep: solsken, glada grannar och 10 sorters kakor
  • trädgårdsland: jättefin potatis och mängder med squasch, lök, ruccola, kryddväxter och en hel del morötter (så här långt)
  • trädgårdsbesvikelse: sockerärtorna och romanasalladen som inte kom (det som växte som ogräs förra året)
  • egen händigt kokade marmelad: jordgubb och citronmarmelad (ja, jag gjorde den själv)
  • "egotripp": att få agera fotomodell åt Mikaela, det kan även hamna bland sommarens roligaste
  • lästa böcker: jag är nu uppe i 10 böcker och jobbar på nummer 11 (det kanske kommer recensioner). Plus en ljudbok.
  • LEGO-skapelse: Alex och mitt tåg. Ni har ju sett bilden!
  • finaste i trädgården: vår nya stockros. Den är så söt och bild kommer.
  • väder: "varannan dags väder" med en hel del blåst. Inte så många riktigt fina stranddagar men inte många dåliga dagar heller.

Nej, nu kom jag inte på mer till min lista, fast det finns säkert många andra saker att lyfta fram. Kommer jag på mer får jag väl skriva ett inlägg till, eller fylla på här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Projekt: Klätt om fåtöljerna, möblerat om och rensat bort en hel del gamla kläder och skräp till Rambo.
När man läser så verkar det som om vi gjort en hel del nytta i sommar!

Åsa sa...

Jag visste att jag skulle glömma nåt... :)