lördag, augusti 15, 2009

stickning

Den här tröjan ska jag försöka mig på att sticka. Jag har aldrig förut stickat något så "stort" och ifrån en beskrivning. Tidigare har det mest blivit småvarmt, mössor, halsdukar och så. Dessutom har jag oftast hittat på själv hur jag ska sticka, dvs inte följt en beskrivning helt och hållet. Men nån gång måste man ju prova på det med och jag kan ju ha något att lära mig. :) Mönstret/beskrivningen på tröjan hittade jag på Järbo Garn. Där finns massor med idéer för stickning och virkning.
Så håll tummarna och önska mig lycka till!

3 kommentarer:

The Primetime family sa...

Imponerande. Jag onskar jag hade en enorm sticktalang. Lycka till, ska bli spannande att se hur fin den blir. towe.

Anonym sa...

Lycka till! :)

Åsa sa...

Tackar! Jag har inte någon enorm sticktalang men kanske får jag ihop tröjan. Och jag lovar att det kommer bilder.