torsdag, juni 25, 2009

Tjuren Ferdinand och jag...

Förra torsdagen gjorde jag en "Ferdinand". Vi hade kommit till Malmön och Kicka började ta sig an ogräset som växte i landet. Jag hade gjort en del och satte mig ner för att hålla henne sällskap samtidigt som jag vilade en stund... och såg mig inte för utan satte mig R A K T på en humla. Oj, attan vad det sved till.
Först tänkte jag att det går över men märkte snabbt att det gjorde det inte, så in och på med salubrin och alsolgel. Och sen får det ju vara bra... kan man tycka, eller hur.
På morgonen dagen efter (midsommarafton) var bettet rött, svullet, VARMT och ungefär stort som min handflata. Så på med mer salva. Under dagen började det så smått "bulta" i bettet och det växte till att vara större än min hela hand. Ingen vacker syn vill jag lova!
Tack gode Gud för snälla grannar med allergimedicin är allt jag kan säga.
Nu är bettet nästan läkt, men kliar fortfarande som bara den till och från. Så lär er av mig och Ferdinand - Se er för innan ni sätter er ner i gräset men fortsätt för alla del att lukta på blommorna! :)

Inga kommentarer: