söndag, november 30, 2008

**1**

Premiärdags!
Jag tänkte försöka ge mig på en adventskalender här på bloggen. Min tanke är ett boktips och ett pysseltips/en pysselidé varje dag.

Cloud of Sparrows av Takashi Matsouka
Boken handlar om Emily Gibson och Matthew Stark, 2 amerikaner, som kommer som missonärer till Japan år 1861. Båda har sina skäl att lämna USA för ett okänt land.
Väl framme hamnar de hos Lord Genji av Akaokaklanen vid en tidpunkt när Japan håller på att förändras och samurajernas livsstil försvinner.
Jag tyckte att boken var mycket spännande och dessutom lärde man sig om samurajer och livet i Japan på 1800-talet.

Först stämplade jag blommorna i svart och embossade med Clear. Sedan färglade jag hela kortet med chalks (torra kalkfärger) i klarröd färg. Men får fortsätta att färglägga tills man är nöjd med färgen och sen gnugga över med en svamp.
Fågeln är tryckt med vitfärg på svart papper och embossad med heltäckande vitt. Den är sedan utklippt och fäst med 3D-kuddar.

Inga kommentarer: